אגף תכנון, בינוי ופיתוח

פרויקטים

החברה מצויה בעצומו של הליך אישור תוכנית לביצוע פרויקט הנגשה לאוכלוסיה מוגבלת בין
הרובע היהודי לרחבת הכותל. הפרש הגובה בין מפלס הרובע היהודי לבין רחבת הכותל הינו 23 מטר. הגישה בין הרובע לכותל כיום הינה במהלך מדרגות בתא שטח יחסית מצומצם.

 

מצב זה אינו מאפשר כלל גישה של נכים מהכותל לרובע והפוך, מגביל מאוד אוכלוסיה מבוגרת, מקשה ביותר על גישה למשפחות עם עגלות תינוק וילדים, וכן כיוצ"ב.

 

התכנית: ברובע היהודי מרח' משגב לדך (מול חנות מוריה) ייחפר פיר מעלית המסוגל לשנע כמויות גדולות בקיבולת של בן 20-30 איש בכל פעם. (שתי קבינות).
בתחתית הפיר (כ 22- מטר עומק) תיחצב מנהרה באורך של כ 65- מטר, ובשיפוע מתוך של כ 2%- אשר תחבר בין הרובע לרחבת הכותל. בתוכנית יבוצעו שירותים ציבוריים (נשים, גברים, נכים) בהיקף גדול בהערכות לתנועה המונית. בתוכנית יבוצעו חללים פתוחים מקורים, כפינות מנוחה לציבור המבקרים, וכן חדרי חשמל ותשתית למערכת המעלית, חשמל ואוורור.
פרויקט הנגשה זה הינו פרויקט לאומי בעל חשיבות רבה, ולו מהסיבה שאת הכותל המערבי והרובע היהודי, פוקדים מדי שנה כ 8- מיליון מבקרים וביניהם רבים הזקוקים לשירות הנגשה מודרני.

 

פרויקט מעלון ברוך

הקמת מעלית לצורך הנגשת הרובע היהודי לרחבת פרויקט ביכנ"ס תפארת ישראל חפירה ארכיאולוגית בית כנסת תפארת ישראל בעיר העתיקה פרויקט תפארת ישראל בית הכנסת "תפארת ישראל" נבנה בין השנים 1872-1864 ביוזמתו של ר' ניסן בק מנהיג עדת החסידים. כיפתו של בית הכנסת נבנתה בעזרת תרומתו של הקיסר האוסטרי פרנץ יוזף. בית הכנסת נהרס במלחמת העצמאות ב 1948- ומאז לא נבנה מחדש.החברה חליטה לשחזר את בית כנסת תפארת ישראל במתכונת שיחזור בית כנסת החורבה, לצורך כך נדרש לבצע עבודות חפירה ארכיאולוגיות במתחם.

 

פרויקט תאורה – חורבה

עיצוב תאורה דקורטיבית לבית כנסת החורבה פרויקט זה נועד להמחיש את המונומנט המיוחד בתאורת לילה מקצועית המדגישה את הארכיטקטורה המיוחדת, ומפארת את המבנה.
בית כנסת "החורבה" נצפה מ 3- נקודות תצפית מרכזיות: רכס ארמון הנציב, רכס הר הזיתים ורכס הר הצופים.

 

פרויקט עץ חיים

שיקום ושחזור מתחם "עץ חיים" פרויקט עץ חיים
מתחם "עץ חיים" הינו מבנה לשימור אשר נחרב על ידי הירדנים בשנת 1948 . החברה מקדמת תכנון מפורט לשחזור ושימור המתחם. ייעודים ושימושים ייקבעו בהמשך, אולם תהיה להם אוריינטציה תיירותית.

 

פרויקט גן התקומה

גן רחב ידיים באגף דרומי של הרובע היהודי פרויקט גן התקומה
כשחזר הרובע היהודי לידיים יהודיות בשנת 1967 , אחרי 19 שנים בהן הייתה מדינת ישראל מנותקת מירושלים העתיקה בכלל ומהרובע היהודי בפרט, לא היה סמל טוב יותר מהנצחת החזרה – התקומה – באמצעות גן מרהיב. ניתן לחלק את הגן לשנים. החלק המזרחי בו ממוקם האמפיתיאטרון מעל שרידי "בריכת הקמרונות" הביזנטית, והחלק המערבי בו מרוכזים מתקני הספורט. שני החלקים משתרעים לאורך החומה הדרומית של העיר העתיקה.
החברה לפיתוח הרובע מקדמת שתי תכנית:
1 . שיקום הגן (האמפיתיאטרון)
2. שיקום ותכנון חללי הקמרונות
3. תכנון חניונים תת קרקעיים באגף המערבי ובינוי מלונאי מעליהם קיים תיאום תכנון לתכניות אלו.

 

פרויקט הבריכה המדורגת

מרכז מידע ומבקרים פרויקט הבריכה המדורגת הבריכה המדורגת, אתר ארכיאולוגי מתקופת בית שני, נמצא בחזית כיכר החורבה, מקום מרכזי ברובע היהודי.
החברה מעוניינת להקים מרכז מבקרים ולשכת מידע לציבור המבקרים בעיר העתיקה – תיירות פנים ותיירות חוץ.
בלשכה יינתן מידע פרונטאלי, כתוב וממוחשב בנושאי ירושלים בכלל והרובע היהודי בפרט.

 

פרויקט הרובע ההרודיאני

שדרוג מוזיאון הרובע ההרודיאני – מוזיאון וואהל לארכיאולוגיה פרויקט הרובע ההרודיאני מוזיאון הרובע ההרודיאני הוא האתר הגדול והחשוב מבין אתרי בית שני שברובע היהודי. זהו מתחם של שישה בתים היושבים במורד הגבעה הצופה להר הבית. מדובר בבתים של אצולת ירושלים בתקופה ההרודיאנית, כנראה ממשפחות הכהונה, שתכננו את מעונותיהם בסגנון רומי – הלניסטי, בהתאם לרוח התקופה. בחפירות נמצאו חפצי נוי ומוצרי מותרות המעידים על תרבות דיור גבוהה. אנו נמצאים בעידן בו מוקמים "חדשות לבקרים" מוזיאונים חדשים הכוללים אטרקציות המשלבות טכנולוגיות מתקדמות בעולם. יש חשיבות יתרה לצמצם את הפער התצוגתי ולהשקיע בנושאים אשר ישוו לאתר תדמית מוזיאלית עכשווית.

 

פרויקט הקשת הביזנטית בניית מעבר וחיבור בין בית כנסת החורבה אל הקארדו פרויקט הקשת הביזנטית הקשת הביזנטית מהווה מעבר המחבר בין החלק הארכיאולוגי של בית כנסת החורבה לבין הקרדו פרויקט הקשת הביזנטית בניית מעבר וחיבור בין בית כנסת החורבה אל הקארדו.

 

פרויקט תב"ע לרובע

בינוי אורבאני מעל לחניון הרובע היהודי
פרויקט בדרום מזרח הרובע, באזור שמעל לחניונים הקיימים, מתכננת החברה בינוי אורבאני של כ 18,000- מ"ר, שיכללו תמהיל משולב של מגורים, מסחר, מלונאות ושטחי ציבור אחרים. התוכנית נמצאת בשלבי תכנון סופיים על ידי האדריכלים, בתאום עם מהנדס העיר ירושלים. עלות בינוי הפרויקט תכסה גם חלק מעלויות הקמת החניון.

 

הפרויקט בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים.

 

פרויקט הקשת הביזנטית

בניית מעבר וחיבור בין בית כנסת החורבה אל הקארדו
פרויקט הקשת הביזנטית הקשת הביזנטית מהווה מעבר המחבר בין החלק הארכיאולוגי של בית כנסת החורבה לבין הקרדו.

 

פרויקט הקשת הביזנטית

בניית מעבר וחיבור בין בית כנסת החורבה אל הקארדו.

 

פרויקט תב"ע לרובע

בינוי אורבאני מעל לחניון הרובע היהודי 
פרויקט בדרום מזרח הרובע, באזור שמעל לחניונים הקיימים, מתכננת החברה בינוי אורבאני של כ 18,000- מ"ר, שיכללו תמהיל משולב של מגורים, מסחר, מלונאות ושטחי ציבור אחרים. התוכנית נמצאת בשלבי תכנון סופיים על ידי האדריכלים, בתאום עם מהנדס העיר ירושלים. עלות בינוי הפרויקט תכסה גם חלק מעלויות הקמת החניון.
הפרויקט בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים.

קראו על פרויקטים שונים שמתבצעים כרגע ברובע היהודי
עוד על החברה

חדשות ועידכונים

תאורת הלילה בגן הארכאולוגי לראשונה בהיסטוריה, הכתלים הדרומיים של הר הבית מוארים באור מיוחד, המפנה זרקור לחשיבותו של האתר. זאת, כחלק ממיזם תיירותי חדש בירושלים,

קרא עוד »

חזון ומטרות

החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים פועלת על בסיס חזון בסיסי אשר מוביל את כל פעילותה. קראו על החזון והמטרות שלנו.

קרא עוד »
דילוג לתוכן